علم و معنویت

تحقیقات روحی, پاراسایکولوژی, تناسخ, تجربه نزدیک به مرگ و ...

تحقیقات روحی, پاراسایکولوژی, تناسخ, تجربه نزدیک به مرگ و ...

جمع‌آوری و ترجمه‌ی مطالب: احمد بهزادی

تلگرام:

t.me/near_death

دانلود کتاب «علم و تناسخ»، تالیف و ترجمه‌ی احمد بهزادی

علم و تناسخ

تالیف و ترجمه: احمد بهزادی

 

دانلود کتاب به صورت پی‌دی‌اف

 

توضیح: کودکانی در سراسر جهان وجود دارند که می‌گویند زندگی گذشته‌شان را به یاد می‌آورند. این کودکان کاملا به صورت خودجوش و بدون هیپنوتیزم یا هرگونه وسیله یا تجربه‌ی دیگر، خاطرات فردی را به یاد می‌آورند که مدت‌ها قبل از تولدشان فوت شده است. تحقیقات علمی معتبری هم توسط دانشمندان برجسته در مورد این کودکان انجام شده و در حال انجام است. این کودکان، یکی از شواهد قدرتمند در تایید حیات پس از مرگ و وجود مستقل هوشیاری از جسم هستند. کتاب حاضر مقدمه‌ای برای معرفی این پدیده, تحقیقات انجام شده بر روی آن و استدلالات و مباحث مرتبط با این موضوع است.

 

دانلود کتاب به صورت پی‌دی‌اف

  • احمد بهزادی

نظرات  (۲)

سلام و درود.

میخواستم درباره مطالبی که توی کانال تلگرام، درباره‌ی برنامه «زندگی پس از زندگی» مینویسید بگم.

من به عنوان مخاطب این برنامه، چندین نکته از نکاتی میگید این برنامه نمیگه رو می‌دونم و برام بدیهی هستن. یه تعدادی‌شون رو سازنده برنامه، بیان کرده (حداقل توی اینستاگرام) .

 

می‌دونم که تیتر مطلب رو زدید «احتمالاً» و می‌دونم که درباره‌ی برنامه تلویزیونی صحبت میکنید و نه پیج اینستاگرام. اما با توجه به موضوعی که گفتم، تیتر شما غرض‌ورزانه به نظر میاد و پیام رو طوری منتقل می‌کنه که به نظر میرسه که سازندگان برنامه، سعی در پنهان کردن نکاتی که مینویسید دارن.

 

از بین نکات شما، این نکته که طبق تجارب، ادیان مختلف، هم‌ارزش هستن، توی این برنامه پنهان میشه و انتقاد درستیه. برنامه جهت‌گیری دینی داره.

 

با تشکر 

پاسخ:
سلام و عرض احترام خدمت شما دوست گرامی

خیلی ممنونم از نظر قابل توجهتون. چند نکته رو در ارتباط با کامنت شما عرض میکنم:

# اول اینکه من برای عنوان این مطالب، از عبارت «نمی‌گوید» استفاده کردم و «نگفتن» الزاما به معنای «پنهان کردن» نیست. بلکه دلایل و انگیزه‌های مختلفی ممکنه علت نگفتن یک مطلب باشه و پنهان‌کاری فقط یکی از اونهاست. پس عنوان این مطالب درباره‌ی اینکه برنامه چیزی را پنهان می‌کند یا خیر، ساکته.

خود من هم خیلی از مطالب رو نگفتم، این به معنای پنهان کردن نیست. نگفتم چون فرصتی برای بیانشون نداشتم یا به فکرم خطور نکرده یا نمیدونستم یا دلایل دیگه.


# در ثانی همونطور که خود شما اشاره کردید، من از قید «احتمالا» استفاده کردم. ممکنه برنامه برخی از این مطالب رو در آینده بگه یا حتی قبلا گفته باشه! با این حال من فکر میکنم در هر صورت بیان این مطالب لازمه چون احتمالا تمرکز زیادی روی اونها نمیشه.

این نکته هم بگم که مطالب شماره‌ی یک تا سه بیشتر مقدمه‌ای بودند برای ناگفته‌های بعدی. (شاید بهتر بود با همین عنوان «مقدمه» مطرحشون میکردم)

# توجه کنید من هرگز نگفتم «طبق تجارب» ادیان مختلف هم‌ارزش هستند. من صرفا به این مسئله اشاره کردم که برخی از تجربه‌گران نزدیک به مرگ به چنین درکی رسیده‌اند. همونطور که برخی از تجربه‌گران ادیان رو اساسا اشتباه می‌دانند و برخی دیگر هم ادیان رو بی‌اهمیت می‌دانند.

اما به هر حال، بله! همونطور که در مورد فرضیه‌ی خانم رومر گفته شد، تجربه‌هایی که می‌گویند ادیان و مکاتب فکری هرکدام در جایگاه خود مثبت هستند، قابلیت جمع کردن روایت‌های متنوع رو دارند. هرچند (همونطور که گفتم) این الزاما به تنهایی به معنای درستی این فرضیه نیست.

باز هم از شما ممنونم که این نکات رو مطرح کردید، قبول دارم برخی از مخاطبان ممکنه فکر کنند که منظور از عنوان مطالب، «پنهان‌کاری» هست، برای همین متن کامنت شما به علاوه‌ی پاسخ خودم رو در کانال تلگرام هم قرار میدم.

سلامت و تندرست باشید.

جناب آقای بهزادی

با سلام، در مورد تناسخ

و اصطلاحات نسخ، مسخ، رسخ و فسخ 

در فلسفه و عرفان اسلامی بحث فراوان شده است.

مطالعه مقاله زیر توصیه میگردد

https://lib.eshia.ir/23019/1/3909

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی